Great service from this garage, took my Audi A3 there due to a big problem: less braking power. They quickly found the problem and ordered and received all the parts needed to fix the problem all within the same day. Highly recommended, very professional.Matt
Top garage goed geholpen voor oliebeurt en inspectie audi a3 de dame en heer achter de balie denken goed met je mee en helpen je graag. Ik zou elke jaar voor een beurt hier langskomen heb me vaste garage gevonden
Top garage. Kon snel terecht. Gaan 8 uur open en was er eerder. Ben direct geholpen. Vriendelijke medewerkers. Duidelijke uitleg en overzichtelijke factuur. Prijzen staan op de site en een gebruiksvriendelijke website. Handig dat je via de site een afspraak kan inplannen.
Mijn EPC en motor lampje brandde, ik belde en kon gelijk terecht om het uit te lezen. Ik ben direct geholpen en het is opgelost. Super vriendelijke werknemers en goede service. Ik ben super tevreden! Bedankt voor de goede hulp.
Nog geen twee jaar geleden voor bijna €300 een originele Accu in mijn Audi laten plaatsen. Afgelopen winter al problemen mee gehad en nu stuk. Smit geeft aan niks te kunnen doen want ze geven geen garantie op accu's. Slechte service. Verder konden ze een storing in de auto niet oplossen maar wel kosten gerekend voor 3 uur zoeken. Je betaald je hier blauw en ze leveren matig resultaat met garantie tot de deur.
Niet betrouwbaar. Driemaal een prijs ontvangen voor reparatie ivm onderhoud en APK en het bedrag werd steeds lager. Uiteindelijk ergens anders geweest. Bleek er niks mis te zijn met de auto.
Fijne mensen, daar bij Smit! Ik bracht er mijn XC90 uit 2004; en dat is altijd een spannend moment omdat je weet dat je zomaar in de prijzen kan vallen; gecalculeerd risico zullen we maar zeggen.De grote beurt, APK en nieuwe banden waren zeker niet goedkoop, maar de service en vakmanschap vond ik uitstekend. Heb wat vergelijking gedaan met andere garages en de prijzen komen redelijk overeen en zijn goedkoper dan dealer bedrijven (Volvo garage was 1.5-1.6x duurder).Bij het ophalen stond de auto gewassen klaar en reed het bakbeest weer soepel, lag weer recht op de weg en verbruik ging met 0.5l/100km naar beneden. Ook weet ik welke reparaties eraan komen, dus geen verrassingen en een eerlijke analyse. Fijn!
Amazing service. They value doing the right thing for you. The audi dealer couldn’t find the problem and they did, quickly as well. Great communication.
Geweldige garage met erg vriendelijk personeel! Hebben mijn lekke autoband tijdelijk kunnen repareren ook al gingen zij bijna dicht.Raad iedereen aan om hier naartoe te gaan.
Op advies heeft mijn zus een onderhoudsbeurt laten uitvoeren voor haar Volkswagen up kenteken TB-…. uit 2018 met 88 dkm. Het ging om een eenvoudige beurt (olie verversen, filtertjes en airco service) en apkEinde dag mocht ze haar auto ophalen en er werd haar een rekening gepresenteerd van 550(!) euro. Mijn reactie was; are you kidding me? Dit zijn nog hogere prijzen dan bij de a-point dealer in Amsterdam ZO.Een oliebeurt van 173 ex btw. We hebben het hier over een up met 999 cc! Mijn bmw 530d met 2993 cc motor heb ik eveneens in onderhoud bij een specialist waar ook castrol edge titanium olie wordt gebruikt. Daar ben ik voor dezelfde werkzaamheden 167 ex btw kwijt. Werkelijk waar een schande.Interieurfilter 73(?) euro! Een Mahle anti allergeen carbon filter kost 15 euro incl btw inkoop, het vervangen is een werkje van niets. En daar reken je dan 73 ex btw voor…Dan is er nog een airco service 99 euro (vrij normaal) en een geurpakket van 35 euro?Ik vind het beschamend de prijzen die jullie rekenen. 1 keer maar nooit meer weer ww Smit! Geld verdienen mag, maar niet op deze manier van een dame die geen verstand heeft van auto’s en kosten voor een onderhoudsbeurt!Goede reclame voor a-point. Daar gaan we de volgende keer weer naar terug voor onderhoud.
Wir hatten im Urlaub eine Autopanne.Haben einen sehr schnellen Termin in dieser Werkstatt bekommen, hatten den Fehler rasch erkannt, nach einem Tag war das Auto repariert. Alle sehr nett.
Met een lekke band tegen het einde van de dag en toch de volledige service, geen probleem bij garage Smit. De volgende dag was de nieuwe, die nodig was, al in huis en door de vakkundige mensen erop gezet.Alles even vriendelijk, snel en vakkundig, zo wil je dat, prettige en vriendelijke mensen, echt een aanrader!Erik
120 euro per uur! Bizar duur!Ik werd gebeld dat het behoorlijk duur zou zijn om de auto door de APK te laten gaan. Vreemd, want er zijn mij geen APK-mankementen bekend. Toch maar geaccordeerd. Omdat ik gevraagd had waar de kosten in gingen zitten, heb ik de prijzen daarvan opgezocht op internet. Die blijken in totaal maar hooguit 130 euro te kosten. Heel erg vreemd, dan zou er ca 10 uur aan arbeid in zitten. Dat kan eigenlijk niet. Klopt dit wel?Later werd ik nog gebeld dat er weer iets was. Nu heb ik een volledige berekening opgevraagd. Die kwam niet, wel een telefoontje dat het klaar was met 200 euro extra kosten. Het blijkt dat ze 120 euro per uur rekenen hier. Bizar, de vorige garage rekende 62,50. Ook andere garages zijn stukken goedkoper. En aan de kwaliteit is het niet te merken.Want ik vraag me af of ze qua kwaliteit veel kunnen: ik had van tevoren ODB-storingscodes opgegeven, maar blijkt dat ze die niet op konden lossen. Achteraf met zo'n duur uurtarief ben ik daar blij mee. Wel vreemd dat ze dan onderzoekskosten rekenen als ze toch niets met de foutcodes gaan doen. Ze brengen zaken in rekening terwijl ze weten dat ze met die kosten niets voor je gaan betekenen!Beter ga je ergens anders naartoe, want dit is geldklopperij.Edit: nu lees ik in de reactie dat de schuld bij de vorige garage gelegd wordt voor het te vast draaien van onderdelen. Als dat al argumenten zijn, dan weet ik nog zekerder dat ik verder kijk.Er is mij overigens niet verteld dat een diagnose geld kost, dus dat klopt niet. Dat kan ik me natuurlijk wel indenken, maar wat ik me niet voor kan stellen is dat je een auto uitleest, terwijl je niets met de informatie doet. Wat heb ik daar nu aan? Zeker gezien ik de codes van tevoren zelf al had doorgegeven.Voor wat betreft het uurloon baseer ik me op wat mij telefonisch is verteld.
Wat een betrouwbaarheid straalt deze garage uit. Alles wordt rustig uitgelegd, besproken en voorgelegd. Na 15 jaar gebruik te hebben gemaakt van een -overigens ook zéér betrouwbare- kennis en een minder goede ervaring met een Renault garage hier in de omgeving is dit echt heel prettig.
Gekozen voor de specialisatie VW. Een keer geweest voor olielekkage, hersteld voor 363 Euro, helaas zonder het gewenste resultaat, bij reclamatie hiervan nog een factuur van 59 Euro voor "onderzoekskosten" om vast te stellen dat de lekkage inderdaad niet was verholpen.
Came here a few times now, by far the best option to get a Skoda serviced in or near Amsterdam, and even helped with complex electrical issues. And way more affordable than the dealership. In addition, they were always super accommodating and even managed to squeeze me in despite me turning up on the wrong day of my appointment (although I don't recommend doing that). Thanks again!
Ik kwam hier voor een APK keuring, het bedrag dat werd geopperd om de auto in orde te laten zijn was 890 euro. Ik vond dit nogal veel, dus heb ik dit niet laten doen door hen. Ik heb nou hetzelfde bij een andere garage voor 489,46 euro laten doen. Ik heb bij garage W.W. Smit alsnog 55 euro (voor het afmelden) van de APK keuring moeten betalen, maar toch scheelt het mij zo honderden euro's. Al met al raad ik deze garage niet aan.
Eigenlijk schrijf ik geen reviews, maar graag maak ik een keertje een uitzondering voor “mijn” garage! De hartelijkheid gecombineerd met kwaliteit is tegenwoordig nog maar zelden te vinden. Garage Smit en haar team is er echt voor jou als klant. Altijd meedenkend en heel erg vriendelijk. Fijn dat ik jullie klant ben.
Een garage waar je op aan kunt. Zeer klantgericht en hoge kwaliteit. Vandaag een APK laten uitvoeren en tot mijn grote verbazing was deze kosteloos omdat mijn A3 daar in onderhoud is. Echt fantastisch!!
Hele goede ervaring. Goede communicatie en persoonlijke behandeling : ik werd bij elke stap gebeld, ontving foto’s om samen de keuze voor vervolgstappen te nemen. Contact was steeds met zelfde persoon: Frans is een topper!
Very good garage and very responsive staff. They are very honest and service cost is very reasonable and good. The parking area is also good and convenient.
Wat een top garage is dit toch. Al ongeveer 10 jaar klant en vandaag weer een voorbeeld hoe service gericht ze zijn. Mijn vrouw kwam last minute met een zachte band en bleek een spijker in te zitten. 2 uur bezig geweest maar als service incl. klein bedrag hebben ze haar geholpen. Ook zagen ze nog andere zaken die niet goed waren en omdat de auto net nieuw is gaan dit meteen bij Audi aankaarten. Dank!
Ongelofelijk slecht bedrijf. Proberen je een duurdere onderhoudsbeurt aan te smeren dan was afgesproken. Na de VW Golf onderhoudsbeurt met APK bleek mijn uitlaat met opzet vernield. Er zaten duidelijk schroevendraaier gaten in de het flexibele deel van de uitlaat. Direct naar een officiële VW dealer gegaan en ze WV hebben het gratis vervangen. Chapeau VW. De opmerking van VW over VW Smit heeft niet voor niets haar officiële VW dealerschap verloren... Waarvan acte.KeesHet is langer geleden. Uiteraard herkend u zich niet in mijn lezing, dat laat zich raden. Ik ben van uw garage naar Amsterdam Noord gereden en onderweg kreeg ik een ontzettende lawaai van de uitlaat. Ik ben doorgereden naar VW in Amsterdam Noord en daar werd het euvel ontdekt en vervolgens gerepareerd. Het flexibele deel was opzettelijk losgewrikt met een schroevendraaier. Ik heb u nadien nog een brief gestuurd maar nooit reactie gehad.
Ik moest 180 euro afrekenen voor onderzoekskosten waarom mijn Volkswagen Passat af en toe niet startte. De 'volkswagenspecialisten' konden het probleem niet vinden maar lieten mij - ondanks pogingen tot onderhandelen - gewoon de volle mep betalen. Een garage in Sloterdijk vond zonder al te veel problemen alsnog de boosdoener: een kapot sensortje die de ontsteking reguleert.
Het familiebedrijf W W Smit startte met overgrootvader W W Smit en zes zoons in 1921 als smederij (smid). Het bedrijf groeide van detailhandel met fiets- en motorfietsenverkoop tot begin van de jaren vijftig naar de verkoop van scooters en driewielige scoot-mobielen (Messerschmitt en BMW Isetta). Nadat het Fiat dealerschap begin jaren zestig in 1977 werd ingeruild voor dat van Volkswagen & Audi is het bedrijf sinds 2002 volledig onafhankelijk. Inmiddels onder leiding van de 4e generatie. Terug naar de basis waar het allemaal mee begon: persoonlijke aandacht voor de particuliere klant uit de regio.
Hierboven een foto van onze grondlegger derde van links met hoed op, Willem Willemse Smit, samen met zijn 5 zoons: Klaas, Wim, Ab, Evert en Cor Smit. Deze foto is gemaakt voor het pand aan de Amstelveensche weg 864. De familie woonde toen nog boven de smederij aan de Amstelveensche weg 888. Leuk detail: de smederij lag naast bakker en kruidenier Smit wat overigens geen familie was.
Als subdealer van Fiat importeur Leonard Lang NV werd eind vijftiger jaren de nieuw verkoop van de kleinere Fiats’ 500, 600 en de 1100 gestart. Kort daarop werd het Fiat dealerschap voor het complete modelgamma verkregen.
Hierboven een foto uit 1959 met daarop 2 Lambretta 175 TV scooters, Fiat 500 en een BMW Isetta 300. Op deze foto is te zien dat het sub-dealerschap van Fiat nog niet met lichtreclame op de gevel stond, maar middels een tekst op de showroomruit en met een lichtbalk met de tekst FIAT SERVICE STATION achter de ruit, binnen in de showroom aan het publiek kenbaar werd gemaakt.
Vanuit drie kleine pandjes aan de Amstelveenseweg t.w. op nummer 864 de showroom met de administratie, op 888 de werkplaats en op 735 het onderdelen magazijn was het met het groeiende klantenbestand steeds moeilijker om de gewenste service efficient aan te kunnen bieden. Op 6 mei 1963 werd danook de vestiging aan Ter Kleef 2 geopend. Toen eind zestiger jaren het merk Lancia door Fiat werd ingelijfd mocht W. W. Smit van dit merk in de regio de exclusieve verkoop verzorgen.
Van firma naar BV
In 1969 ging de juridische structuur van de eenmanszaak (firma) over naar die van een vennootschap eerst nog in de NV vorm en in 1971 de actuele structuur van BV (besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid). De vestiging Ter Kleef was door de bouw van het winkelcentrum met de flats aan de Rooswijk en Marquette niet langer zichtbaar vanaf de Buitenveldertselaan. Daartoe werd in 1969 een nieuwe showroom gebouwd aan de Van Boshuizenstraat 699 (hoek Buitenveldertselaan). In de volksmond kreeg het pand al snel de naam ‘het aquarium’. De aan Buitenveldert grenzende gemeente Amstelveen was een belangrijke groeigemeente. Met de komst van de A9 werd het steeds dringender om niet alleen vanuit de beide vestigingen in Buitenveldert maar ook in Amstelveen zelf de Amstelveense klant te bedienen. In januari 1975 openden wij daartoe onze nieuwbouw vestiging aan de Newa 2, tegenover Winkelcentrum Groenhof.
Door de langzaam maar gestaag inzakkende verkopen bij de Fiat organisatie en met een goed zakelijk aanbod van de ’Volkswagen importeur’ werd in 1977 het Fiat dealerschap verruild voor het dealerschap van Audi en Volkswagen.
Precies 25 jaar lang hebben we beide merken vertegenwoordigd voor het rayon Amstelveen en Amsterdam Buitenveldert. Sedert 1 juli 2002 maken we geen deel meer uit van de dealerorganisatie voor de merken Volkswagen en Audi. Een situatie waar wij overigens niet vrijwillig voor kozen.
Uiteraard had ‘de opzegging’ voor het bedrijf en de medewerkers verstrekkende (bedrijfseconomische) gevolgen. De verkoopactiviteiten van nieuwe en gebruikte auto’s hebben wij per direct moeten staken, waardoor wij genoodzaakt waren twee van onze drie vestigingen te sluiten t.w. de Van Boshuizenstraat (Audi-Centre) en de vestiging aan de Newa in Amstelveen.
Persoonlijke, deskundige service en onderhoud
Wij hebben echter gemeend het bijltje er niet zomaar bij neer te gooien, maar juist dát te blijven bieden dat W W Smit al drie generaties lang heeft geboden: persoonlijke, deskundige service en onderhoud voor uw auto.
Vanaf 1 juli 2002 onder leiding van inmiddels al de 4e generatie. Daarbij hoefden wij ons niet langer beperken tot de reeds bekende merken Volkswagen en Audi, maar konden wij ons tevens specialiseren in Seat en Škoda. Twee eveneens merken behorende tot de Volkswagengroep. Twee nieuwe merken waaraan wij, met de reeds bij ons aanwezige kennis en ervaring, alle reparatie- en onderhoudswerkzaamheden uit kunnen voeren.
Met vrijwel de complete ploeg werkplaatsmedewerkers zijn wij vanuit onze vestiging (Ter Kleef) compleet gereorganiseerd van start gaan. Er veranderde voor de klanten -bijna- niets, ook de hen zeer wel bekende gezichten bleven dezelfde, maar… onze vrijheid juist nóg meer datgene te bieden dat onze trouwe klant wenst is voor ons voortaan groter en vooral… minder afhankelijk.
Met een grote Duitse toeleverancier gingen wij een relatie aan, waardoor wij in staat bleven van de levering van alle originele onderdelen, die wij dus zélf uit Duitsland importeren. Niet zelden levert dat een aantrekkelijk prijsvoordeel dat wij graag aan onze klanten doorgeven.
Als waardering onzerzijds voor het blijvend vertrouwen van onze klanten bieden wij de vaste klanten met ingang van de nieuwe start van 1 juli 2002 bij al het geplande onderhoud/reparatie werk gratis een vervangende auto aan.
Met de mogelijkheden van de in 2002 gewijzigde Europese regelgeving voor de autobranche (VO1400/2002) was het voor ons mogelijk om de voor onze klanten vertrouwde dienstverlening te kunnen blijven bieden. Deze regelgeving schreef de fabrikanten namelijk voor dat zij zonder enige vorm van discriminatie ook het onafhankelijke autobedrijf moest voorzien van alle reparatiehandleidingen en gereedschappen.
Inmiddels is deze regelgeving alweer een paar keer herzien (de meest recente verordening is van april 2023). Wij mochten in 2009 zelfs met de toenmalige eurocommissaris Neelie Kroes meepraten over het effect en noodzaak van een vervolg op deze regelgeving. Deze bijzondere uitnodiging bleef de brancheorganisatie BOVAG ook niet opgemerkt. Maurice heeft 11 jaar lang diverse bestuursfuncties binnen deze vereniging vervuld.
Een van de mooiste gebeurtenissen in de afgelopen 20 jaar als onafhankelijke merkspecialist was toch wel de onderscheiding tot ‘Beste garage van Nederland‘ in 2015. De beste worden was een behoorlijke uitdaging, de beste blijven is helaas een stuk lastiger.
Maurice Smit
Maak direct een afspraak
Maak direct een afspraak met onze werkplaats voor onderhoud. Heeft u vragen of wilt u meer informatie, stuur ons een bericht, of bel 020 42 65 858.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.